Dela sidan:

I december 2012 blev Tre Kronor SAS mediebyrå. År 2016 utökades uppdraget till att även omfatta sökordannonsering i Sverige. Men nu har flygbolaget valt att konsolidera mediebyråuppdraget på samtliga marknader. Vinnande i den globala pitchen är Group M-byrån Mindshare.
– Vi vill vinna striden om den frekventa resenärens fortsatta lojalitet och har identifierat ett behov av att konsolidera vår mediepartner-setup för att kunna leverera en förbättrad och personlig reseupplevelse genom ett integrerat sätt att betrakta media och kommunikation. Vi ser vår konsoliderade mediebyrå-setup med Mindshare som ett mycket viktigt steg på denna resa, där flexibilitet, varumärkeserfarenhet och kundutveckling kommer att vara absoluta nyckelfaktorer i vår målsättning att göra den dyrbara tiden för våra resenärer ännu mer betydelsefull, kommenterar Didrik Fjeldstad, VP Brand & Marketing hos SAS.

Mindshare kommer att arbeta i korsfunktionella lokala team med centrala strategier och ett centraliserat tänk. 
– SAS vision för framtiden är mycket inspirerande och tillsammans bygger vi ett framtidssäkert team, med en gemensam ambition att utmana det konventionella sättet att se på marknadsföring. Så vi har inte bara vunnit en pitch - vi jobbar mot ett framtida partnerskap, en "öppen byrå-strategi", som gör det möjligt för oss att dela talang och kompetens för att frigöra den fulla potentialen i ett kund-/ byrå-förhållande, säger Jonas Hemmingsen, nordisk vd på GroupM.

SAS övriga byråpartners är Wunderman, NoA, OTW och Neustar.


Dela sidan: