Dela sidan:

I det globala uppdraget ingår att bygga och utveckla Einrides varumärke både strategiskt och kreativt. Bolaget grundades 2016 av Robert Falck och Filip Lilja och erbjuder självkörande och koldioxidfria transporter. En av kunderna är den tyska dagligvarukedjan Lidl.

– Vi befinner oss i en tid av förändring där teknikskiften och våra val kommer att
forma framtiden. NORD DDB är ledande på att bygga och utveckla globala
varumärken med stark identitet och värdegrund. Därför var de en självklar partner för
att skapa framtidens hållbara transporter, säger Linnéa Kornehed, marknadschef på
Einride.

Nord DDB har sedan tidigare globala uppdrag för Klarna och Husqvarna.

– Vi älskar uppdrag som gör skillnad på riktigt och Einrides produkt har potential att
förändra hela transportbranschen. Vi ser fram emot att tillsammans bryta
konventioner och hjälpa Einride etablera sig globalt, säger Jacob Sandström, NORD
DDB.



Dela sidan: