Dela sidan:

Det gångna året har Mariestads i sina reklamfilmer, framtagna av Åkestam Holst, mer marknadsfört en livsstil snarare än själva ölen, trygga i att Mariestads som varumärke inte behöver någon större införsäljning.

I en fortsättning, speciellt framtagen för biofilmen Euphoria, fortsätter de vända fokus bort från produkten. Istället recenserar huvudkaraktären den kommande filmen och ger den ett rungande betyg.

– De första filmerna la en grund för att kunna lyfta fler och fler saker - som kan tänkas tilltala livsnjutaren. Ju mer specifikt det blir desto mer intressant egentligen, säger Daniel Vaccino, copywriter på Åkestam Holst.

Reklamfilmen kommer att vara den sista som visas innan Euphoria drar igång.

– Euphoria är en av bio-årets mest spännande premiärer och det här var ett bra sätt för oss att ta konceptet vidare. Utan att avslöja för mycket kan jag säga att vi ger filmen 5 öl av 5 möjliga, säger Stefan Garvander, produktchef för Mariestads.


Dela sidan: