Dela sidan:

Hösten 2017 gick Brindfors vinnande ur Idun Minerals pitch. Sedan dess har byrån jobbat med att ta fram ett nytt kommunikationskoncept för Idun Minerals. Det nya konceptet syftar till att stärka Iduns nordiska ursprung med rena färger och naturliga insalg.

– Vi ville skapa ett nordiskt uttryck utan att fastna i en förlegad bild av hur en nordisk person ser ut. Därför lät vi naturen placera oss geografiskt, och modellerna visa den palett av utseenden som representerar befolkningen i dag, säger Rachel La Chenardiére, kreatör på Brindfors.

Idun Minerals grundades 2011 och har sedan dess distribuerat mineralkosmetik, framför allt via apotek. I dag är de etablerade på 14 marknader och lanserade i höstas en serie veganska hudvårdsprodukter.

– Vi har vuxit otroligt mycket de senaste åren och som svenskt varumärke på en internationell marknad blir det allt viktigare att lyfta vårt ursprung. I vårt nya koncept har vi valt att tydliggöra det nordiska, rena och naturliga, men med ett modernare uttryck än tidigare, säger Gabriella Sjödin, marknadschef för IDUN Minerals.

Arbetsgrupp Brindfors:
Rachel La Chenardiére, copywriter
Henning Wijkmark, copywriter
Henrik Almqvist, AD
Jonas Dahlquist, strateg
Cecilia von Uexkull, produktionsledare


Dela sidan: