Dela sidan:

ICA har länge sponsrat både Vasaloppet och Svenska Skidförbundet. Vasaloppet förknippas som bekant med blåbärssoppa och nu ska Sveriges största dagligvaruhandel knyta sin matkunskap närmre sponsorskapet av Vasaloppet. På ICA:s hemsida kommer man de återstående veckorna inför loppet att erbjuda kosttips och matinspiration för de tävlande.

Till hjälp tar man även skidlegendarer som Thomas Wassberg, Torgny Mogren och Billan Östlund.

– Kosten har en central plats i uppladdningen inför Vasaloppet och dessutom är det något som du med fördel börjar med en tid innan starten. Vi vill göra vår roll för deltagarna i Vasaloppet tydligare och skapa aktiviteter som kopplar ihop deras intresse med ICAs produkter och kompetens, berättar Mats Liedholm, marknadsdirektör ICA Sverige.

Kampanjen är framtagen av kommunikationsbyrån Passion Lab.

Arbetsgrupp Passion Lab:
Kundansvarig strateg: Daniel Hegborn
Creative Director: Niklas Turner Olovzon
Art Director: Per Berthels
Copywriter: Marie Swahn
Projekt- och produktionsledare: Christofer Wikmark


Dela sidan: