Dela sidan:

Ida Antebro har tidigare jobbat som influencer sales specialist på Aller Media men tar får nu en ledande position inom bolagets satsning på influencer marketing.

– I takt med att vi växlar upp influenceraffären tillsätter vi Ida som Head of Influencer med ambitionen att skapa marknadens mest engagerande annonsformat tillsammans med våra annonsörer och influencers. Vi vill fortsatt driva utvecklingen och stärka vår affär framåt, ett uppdrag som Ida är helt rätt person för, säger Lotta Cederbom, kommersiell direktör på Aller media.

Aller Media har i dag 70 influencers knutna till sig där det senaste tillskottet är bloggaren Sandra Beijer.

– Vi har på kort tid tagit en tydlig position på marknaden, mycket tack vare vår styrka som mediehus och att vi är lyhörda mot rörelser i branschen. Vi ser en spännande utveckling för Influencer Marketing framöver, med ökad efterfrågan och nya samarbetsformer, och det känns otroligt spännande och hedrande att få driva affären vidare, säger Ida Antebro, ny head of influencer marketing på Aller Media.

Emma Wiggur tar över Ida Antebros gamla tjänst som influencer sales specialist.



Dela sidan: