Dela sidan:

Inet är ett företag som säljer datorer och tillbehör på nätet samt i fysiska butiker. Från och med årsskiftet har de bestämt sig för att helt överge traditionell annonsering. Istället flyttas en stor del av pengarna över till digitala medier. Fokus ligger primärt på Facebook, Instagram, Adwords, mail, display och pre-rolls på Youtube. 
– Det är enkelt att få bra räckvidd med digital annonsering, alla kollar mobilen hela tiden. Vi arbetar datadrivet och med ett Customer Life Cycle-system som hjälper oss hitta attraktiva erbjudande till varje enskild kund. All information vi får används till att fortsätta utveckla köpupplevelsen, säger Johan Wahlberg, marknads- och försäljningschef på Inet, i ett pressmeddelande.

Särskilt effektivt har det varit att annonsera på Facebook. Därför tripplar Inet sin budget på plattformen till i år. 
– Resultaten är direkta och tydliga, vi får både feedback och värdefulla data om kundernas önskemål. Vi sköter hela marknadsföringsprocessen inhouse, från annonsproduktion till analys, just för att vara nära kunderna och snabbt kunna agera på ny information, säger Johan Wahlberg.

Utöver att stärka sin e-handel vill Inet bygga kännedom i Stockholmsregionen. 
– I Stockholm har vi generellt lägre kännedom än i Göteborg och vi ser stora möjligheter att öka marknadsandelen med geografiskt riktad digital marknadsföring. Lika service och villkor oavsett var man bor eller handlar värderas högt av kunderna, vi gör ingen skillnad på butik eller webbshop.

Inet omsätter drygt 700 miljoner kronor och har investmentbolaget Creades som huvudägare.



Dela sidan: