Dela sidan:

Norr om Stockholm ligger i dag företagsparken Infracity med en mängd företagskontor samt ett hotell. Fastighetsbolaget Profi vill nu profilera om området och lansera det nya namnet Bredden. Uppdraget att profilera om området går till Hummingbirds (reklam), Publik (pr), Ocarra Agency (public affairs) och Occasion (event).

– Vi ska transformera ett relativt ogästvänligt kontors- och handelsområde till en levande stadsdel, en omvandling som inte har gjorts på många ställen i världen. Det normala är att man först bygger bostäder och sedan handelsområdet. Här gör vi precis tvärtom. Kommunikationsarbetet är extremt viktigt och namnbytet till Bredden är en
grundläggande komponent, säger Thomas Jonasson, marknadschef på Profi Fastigheter.

Byråkonstellationens första uppdrag blir att lansera stadsdelens nya namn, en ny kommunikationsidentitet och en lanseringsstrategi. Namnbyteskampanjen kommuniceras i form av utomhusreklam, digital- och printannonsering samt webbsajt och film. 

– Det känns väldigt spännande att få vara med under InfraCitys förvandling – och vi är
väldigt stolta att ha fått förtroendet att vara med och ta fram kommunikationen för
Stockholms nästa stadsdel, säger Peder Westerberg, creative director på Hummingbirds.

– Att samla spetskompetenser från olika byråer i ett gemensamt team har gjort att vi kan erbjuda Profi Fastigheter den bästa kommunikationen för uppdraget, säger Alexandra Carmback, vd på Publik.


Dela sidan: