Dela sidan:

Anders Juhlin som under flera år var chef inom Frida förlag och sedermera vd för FAB Media kommer att leda arbetet med att öka de digitala konsumentintäkterna. Han kommer också arbeta med att samordna utvecklingen av befintliga och nya initiativ inom området.

– Bonnier Magazines & Brands är inne i en mycket spännande fas just nu med många pågående initiativ och en tydlig ambition och vilja att stå starka även i framtiden. En av de viktigaste komponenterna för att lyckas med den digitala affären är att öka de digitala läsarintäkterna. Här ser jag att Bonnier Magazines & Brands med starka varumärken, offensiva digitala mindset och sitt tydligt målgruppsfokuserade innehåll har alla förutsättningar för att lyckas, säger Anders Juhlin i en kommentar.

Inom affärsområdet digitala konsumentintäkter finns produkter och tjänster som kommer att vidareutvecklas. Huvudfokus blir emellertid att hitta nya typer av intäkter.

– Att ta betalt för det redaktionella innehållet även digitalt och inte enbart i våra tryckta magasin är bland det viktigaste vi gör. Anders Juhlin kommer in som en superkraft här och kommer att göra ett strålande jobb. Jag ser verkligen fram emot att jobba tillsammans med honom, säger Frida Boisen, vp head of digital på Bonnier Magazines & Brands.

Anders Juhlin har en bakgrund på Aftonbladet innan han gick över till Frida Förlag och drev mediehusets digitalisering. När han tog över som vd 2015 förändrade han affären ytterligare och bytte namn på bolaget till FAB Media. När det förra året gick upp i Aller Media lämnade han bolaget.

Anders Juhlins titel blir CDO, Chief Digital Officer, med fokus på konsumentintäkter. Han tillträder den nya tjänsten 5 mars och tar plats i ledningsgruppen.

Bonnier Magazines & Brands ledningsgrupp:

Lars Dahmén, vd, Thomas Jönsson, chief digital officer, Frida Boisen, vice president head of digital, Andreas Sandin, annonsdirektör, Emma Norén, marknadsdirektör, Erik Junesjö, chief technical officer, Anders Juhlin, chief digital officer, Åsa Rydgren, förlagschef, Daniel Frodin, förlagschef, Björn Söderström, business accelerator, Anna Wedin, HR-direktör.



Dela sidan: