Dela sidan:

Byråvalet är ett led i Svenska Spels ambition att möta den allt hårdare konkurrensen på den svenska spelmarknaden. En datadriven och kundcentrerad kundupplevelse kan bli en viktig faktor i ambitionen att fortsätta marknadsledande, med ansvarsfullt spelande i fokus.

– Vi är väldigt glada över att få komma igång och förverkliga Svenska Spels ambitioner inom datadriven marknadsföring och personligt anpassad kundkommunikation i syfte att skapa de bästa, och mest ansvarsfulla, förutsättningarna för spelande i Sverige. Kaplan visade i upphandlingen att man har mycket stor förmåga att tillhandahålla det som vi behöver för att kunna erbjuda de bästa tjänsterna och upplevelserna för våra kunder, säger Staffan Lindberg, chef för avdelningen affärsutveckling på Svenska Spel i ett pressmeddelande.

– Vi är naturligtvis mycket hedrade över att ha blivit valda som leverantör åt Svenska Spel avseende detta. Svenska Spel har alla möjligheter att bli en absolut ledare inom datadriven marknadsföring, och vi ser med stor tillförsikt fram emot att vara med på den resan, säger Eva Klasson, partner på Kaplan i en kommentar.


Dela sidan: