Dela sidan:

Dina Försäkringars kommunikations- och webbchef Paula Fagerlund valde att inte göra en större pitch utan lät istället byrån jobba med mindre projekt för att ta reda på om  det fungerade. Nu skalas arbetet mellan försäkringsbolaget och Emakina DBG upp till nationell nivå.  

– Detta sätt att hitta nya partners gav oss en reklambyrå som redan från starten har levererat resultat för oss, och som förstår våra affärer. Nu har vi påbörjat det roliga och spännande arbetet med att ta fram kommunikationen för 2018, säger Paula Fagerlund i ett pressmeddelande.

Peter Håwi, projektledare på reklambyrån säger i en kommentar:

– Vi är jätteglada över att få detta förtroende, och ser fram mot ett fruktsamt samarbete. Att vi jobbar bra tillsammans vet vi ju redan.

Emakina DBG är idag huvudbyrå för kunder som SBAB, Blocket och Umeå Energi och betecknar sig själva som hybrid mellan en reklambyrå och en digitalbyrå.

Arbetsgrupp hos Dina Försäkringar:

Kommunikations- och webbchef: Paula Fagerlund
Kommunikatör: Johan Lenkel
Projektledare: Ronny Bäverstig
Webbansvarig: Ulrika Herrero
Copywriter: Sofia Brattevall
Arbetsgrupp hos Emakina DBG:
Kundansvarig & Projektledare: Peter Håwi
Produktionsledare. Sandra Ludvigsson
Art director: Nils Axel af Malmborg
Copywriter: Kristin Bergem


Dela sidan: