Dela sidan:

Tanken bakom Tele2:s end-up är att lotta ut det till den personen med bäst affärsidé. Operatören bjuder på ett komplett företagsbygge till ett värde av två miljoner kronor som den lycklige entreprenören får ta över.

Vinnaren koras i slutet av april och utses av en jury bestående av Samuel Skott, vd på Tele2 Sverige och Åse Holmberg, kommunikations- och marknadsdirektör på Tele2 Sverige, Tove Dahlgren, tf vd på AllBright, Sam Manaberi, vd och medgrundare på Trine, Ishtar Touailat, innovationschef Tieto samt Tomas Franzén, koncernchef på Bonnier.

– Vi på Tele2 har över 20 års erfarenhet av vad som krävs för att lyckas som företagare. I och med köpet av TDC Sverige under 2016 har vi nu ett heltäckande företagserbjudande där vi hjälper våra företagskunder att ligga i framkant. End-Up är en manifestation av det och hur vi som företag vågar agera annorlunda. End-Up är den största marknadsinsatsen i Tele2:s historia mot företagsmarknaden, nu sätter vi ner flaggan, säger Samuel Skott i ett pressmeddelande.

Bakom den omfattande kampanjen står Tele2:s byrå Åkestam Holst tillsammans med flera andra samarbetspartners.
– End-Up har varit en otrolig resa ända sedan dagen då idén först presenterades. Det är sällan man som kreatör får chansen att vara med om att bygga upp ett helt företag med allt vad det innebär. Tillsammans med United Minds och Tele2 bottnade vi i kunskap om företagande och byggde sedan företaget utifrån det. Vi är otroligt stolta över det lagarbete som ligger bakom detta initiativ, säger Oskar Pernefeldt, ad på byrån.

Nedan kan du se ett urval av filmerna.

Arbetsgrupp:
Reklambyrå: Åkestam Holst

Kommunikationsbyrå: Prime

Insiktsbyrå: United Minds

Mediabyrå: MediaCom

Produktion: Tele2 Inhouse

Digitalt produktionsbolag: North Kingdom

Filmproduktionsbolag: B-Reel & Always Frank

Stillbild: Söderberg Agentur

Designbyrå: Note Design Studio


Dela sidan: