Dela sidan:

Marte Alvfalk lämnar sin roll som coo på designbyrån Bold för att åta sig specifika kundprojekt inom byrån och utvecklingsprojekt inom nätverket NoA. Ersättar henne gör Mary Petrini Jaldeborg som har varit client director på Bold sedan 2015 med ansvar för t ex Nordea, H&M, Apotek Hjärtat och OKQ8. 

– Jag är verkligen glad över den nya rollen. Bold är en fantastisk arbetsplats både kulturellt och affärsmässigt. Därmed finns det enorma möjligheter att fortsätta att utveckla byrån och ta nästa steg. Storleken ställer inte bara allt högre krav på vårt holistiska designerbjudande, utan också mer kring struktur, process och organisation, säger Mary Petrini Jaldeborg i en kommentar.

Byrån gör samtidigt två nyrekryteringar till det strategiska teamet. Marjam Malmberg kommer närmast från designbyrån Amore, och blir strategy director på Bold. Lina Öhlund lämnar jobbet som ansvarig för konsumentinsikt och trendanalys på Pond, för att ta rollen som insight director på Bold. 

Bolds grundare och vd Carl-Fredrik af Sandeberg sammanfattar läget på byrån och motiverar förstärkningarna:

– Vi har haft ett fantastiskt 2017 där vi vann drygt 20 nya kunder, till exempel Hemköp, H&M, Mitsubishi Electric, Sats/Elixia, Schibsted, Volvo Trucks, SCA och IPCO. Med en total byråintäkt på cirka 66 miljoner kronor. Vår fantastiska kundportfölj och storleken på byrån kräver en kraftsamling på operations och ytterligare förstärkning inom strategi.


Dela sidan: