Dela sidan:

Resultatet landade på hela 8,7 mkr (4 Mkr). Byråintäkten ökade med 23 procent från 25,6 Mkr 2016 till 31,5 Mkr 2017. Omsättningen var 90,4 Mkr (75,1 Mkr)

– Vi har satsat mer på vårt strategiska erbjudande och med fokus på Brand Engagement.
Vi har alltid varit kända för leveranser i toppklass, men med vässad strategisk och kreativ kompetens har vi nu ett komplett erbjudande på plats, säger Andy Pimmeshofer, vd Minnesota i en kommentar.

Under 2017 förvärvades Minnesota av Moment Group, Nordens ledande koncern inom upplevelseindustrin. Byrån hann även med att flytta till nya lokaler på Vasagatan i Stockholm.

— Vi har gjort värdefulla rekryteringar de senaste åren samtidigt som vi har lyckats behålla och utveckla medarbetare som har varit med oss länge, vilket nu har gett full effekt – allt handlar ju om människor, säger Andy Pimmeshofer.

– På Minnesota sätter vi engagemanget i fokus. Den revolutionen som nu pågår är inte digital, den är social och de företag som förstår och drar konsekvenserna av det bygger framtidens starkaste varumärken, avslutar Andy Pimmeshofer.

Förutom att byrån har växt vidare med sina befintliga kunder har även uppdragsgivare som Ellevio, Verisure, Siemens Financial Services och Allergan tillkommit under året.
Minnesota är nominerade på shortlist i Årets Byrå där vinnaren utses i nästa vecka. 

 


Dela sidan: