Dela sidan:

Forskning visar att rivalitet ökar prestationsförmågan, hävdar modevarumärket Björn Borg. Och vad symboliserar rivalitet bättre än äkta syskonkärlek – alla hjärtans dag till ära? 

I en ny kampanj, "Dear Rival" som föregår 2018 års vårkampanj, uppmanar Björn Borg syskon att hylla rivaliteten dem emellan "oavsett om det handlar om arbetsliv, idrott eller annat". Första etappen i kampanjen frontas av bröderna tillika medieprofilerna Alex Schulman och Calle Schulman, som nog i första rummet mest förknippas med att backa varandra i både vått och torrt. 

– Rivalitet finns i varumärkets DNA, och härstammar från relationen mellan John McEnroe och Björn Borg. Rivaliteten dem emellan inspirerar oss dagligen och vi ser det som vår uppgift att berätta för världen att rivalitet är något positivt som hela tiden gör att vi utvecklas och blir bättre, Säger Björn Borgs marknadschef Jonas Lindberg Nyvang i en kommentar. 

Kampanjen rullas ut i sociala medier i dag onsdag, och annons. Temat med syskonrivalitet följs upp med flera kända syskonpar, bland annat: TV-profilerna Peg och Penny Parnevik, Emil och Victor Beer från I Just Want To Be Cool, komikern Tom Ljungqvist och 'Join the Riot'-sångaren Henrik Ljungqvist samt bloggstjärnorna Joanna Fingal och Tilda Bjärsmyr.



Dela sidan: