Dela sidan:

Vi svenskar gillar våra mackor. Samtidigt är ett tjockt lager smör inte det nyttigaste att stoppa i sig. Tio procent av det fett vi får i oss kommer faktiskt från smöret på mackan.

Med den insikten lanserar Zeta nu sin nya produkt BreOliv, bestående av olivolja, sheanöt, salt och vatten.

Ansvariga för koncept och lansering av produkten är Hummingbirds, Mattias Jersild och Kim Saxberg i samarbete med Zetas marknadsavdelning.

– Svenskar älskar sina mackor. Vi äter dem till frukostbord, i fikarum, till soppan och nattmackan förstås. Det är därför vi känner extra för denna produkt då den ligger helt rätt i tiden och vi förhoppningsvis kan bidra till sundare och godare vanor, säger Christian Di Luca, vd på Gruppo Di Luca.

Lanseringsarbetet för BreOliv inleddes redan för ett år sedan och kampanjen går live på fredag med annonsering i morgonpress. Därefter kommer konceptet att synas i tv, utomhus, digitalt och butik. Produkten komer att finnas i butik från och med vecka 7.

– Då BreOliv är en helt unik produkt och dessutom ny på marknaden är det viktigt att låta produkten ta plats och få tala, även i kommunikationen. Vi på Hummingbirds tycker att det känns superroligt att vara med att lansera en grönare frukost, säger Peder Westerberg kreativ chef på Hummingbirds.



Dela sidan: