Dela sidan:

Sedan Klintberg Niléhn tog över Kupé från Lovstrom Content har byrån uppdaterat magasinet både form- och innehållsmässigt. Nu anställs magasinsveteranen Anna Zethraeus. Hon har en bakgrund på Aftonbladet och har tidigare arbetat på Bonnier Magazines bland annat som chefredaktör för Mama, Family Living och Allt i Hemmet och som redaktör på Damernas Värld och Amelia.

– Anna har precis den bakgrund som vi letar efter. Hon om någon förstår hur man gör ett angeläget och varmt idémagasin som ska attrahera läsare från hela landet. Sedan vi tog över produktionen av Kupé tycker jag att den fått en tydligare röst och identitet, just den hoppas jag att Anna ska förstärka ytterligare, säger Elin af Klintberg, kreativ chef på Klintberg Niléhn i ett pressmeddelande.

Kupé har i dag en räckvidd på omkring 270 000 läsare och kommer ut tio gånger per år med dubbelnummer under sommaren och vintern. Numera finns också  titeln Kupé Junior som även den produceras av Klintberg Niléhn.

– Kupé är ett fantastiskt magasin. Att få beröra, roa och överraska en sådan bredd av läsare med tankeväckande underhållande läsning i tågkupén är som en present för en tidningsmakare. Dessutom är det superroligt att få ingå i ett dynamiskt, modern content-team som Klintberg Niléhn., säger Anna Zethraeus i en kommentar.



Dela sidan: