Dela sidan:

Tidigare i veckan berättade Resumé om den nystartade mediebyrån Hearts & Science. Den Omnicomägda och datadrivna byrån har redan tagit en ledande position på den amerikanska marknaden där man bland annat knutit till sig storkunden AT&T.

Lanseringen innebär att Omnicom nu har tre byrånätverk i Sverige. Vid sidan av Hearts & Science driver man även PHD och OMD.

Nu knyter byrån till sig en riktig storkund – spelbolaget ComeOn! med dess tio varumärken.

– Vi har genomgått en noggrann utvärdering av våra egna behov, samt av marknaden där flera byråer varit med. Hearts & Science har visat på en tydlig förståelse för vår affär samt hur vi på ett effektivt sätt kan nyttja dagens teknik för att bli mer framtidssäkra inom flera områden. Vi verkar inom en snabbrörlig bransch med en intensiv konkurrens och då krävs det en partner som dels har specialistkunskapen och ett agilt arbetssätt, men som även förstår den större bilden. Och dessa delar har Hearts & Science visat en stor kompetens inom, säger Jonas Daag, sverigechef ComeOn!

Hearts & Science kommer, precis som övriga Omnicom-byråer, att jobba teknik- och medieneutralt.

– Vi är såklart glada och stolta över att en av Sveriges största medieköpare väljer att inleda samarbete med oss. ComeOn!s varumärken verkar inom en bransch som är extremt inovations och mediedriven, men det är även en bransch som står inför större strukturella förändringar framöver. Allt detta gör uppdraget till en stor utmaning men även extremt inspirerande', säger Björn Lindgren, COO Hearts & Science



Dela sidan: