Dela sidan:

I fjol tog Bonnier Magazines & Brands över influencernätverket Tailsweep som tidigare ägdes av Bonnier Growth Media. Nu slukar de även verksamhten i ENT som legat hos TV4/Bonnier Broadcasting.
– För våra talanger innebär det här access till flera delar inom Bonnier. Kopplingen till TV4 finns kvar samtidigt som Ent blir del av ett större sammanhang och en uttalad satsning framåt, kommenterar Mathias Berg, operativ chef TV4.

För Bonnier Magazines & Brands innebär övertagandet att de får en starkare position på marknaden.
– Det innebär också att Bonnier får en tydlig hub för influencers. Vi kommer använda vår djupa kunskap kring influencer marketing och kombinera den med moderna system och data. För annonsörerna skapar detta resultat, trygghet och hög ROI. Vi kommer erbjuda de influencers vi arbetar med även till annonsörer i övriga Bonnier kanaler såsom exempelvis TV4, säger Andreas Sandin, VP Sales på Bonnier Magazines & Brands.

ENT drogs igång 2015 och har drygt 100 talanger i sitt nätverk. Några av dessa är Lets Feast, Keyyo och Gustaf & Johanna.



Dela sidan: