Dela sidan:

Den finska målarfärgskoncernen Tikkurila innefattar bland annat varumärken som Alcro och Beckers. Nu väljer man Stendahls och deras nyöppnade Stockholmsavdelning som byrå för varumärkenas kommunikationskoncept, strategisk PR samt digitalt och redaktionellt innehåll. 

– En raketstart på vår Stockholmsetablering! Vi är väldigt glada och stolta över möjligheten att få jobba med två av Sveriges mest välkända varumärken och med det starka och härliga team som Tikkurila har på plats, säger Peter Johansson, client director på Stendahls.

Varumärkena har tidigare jobbat med ett flertal byråer som ansvarat för respektive disciplin.

– Många marknadsavdelningar, med oss, upplever idag stor frustration över det splittrade kommunikationslandskapet och den enormt breda kompentens som behövs både internt och externt för att täcka alla de delar som krävs. Det är lätt att hamna i en situation med väldigt många nischbyråer. Det var i denna förändringsprocess som vi såg ett behov av att förändra vår byråstruktur för att hitta en modern, flexibel byråsamansättning som arbetar integrerat och proaktivt och där digital kommunikation lyfts in tidigt i processen. När vi träffade Stendahls team och de redogjorde för hur de arbetar kände vi att vi talade precis samma språk. Stendahls visade ett starkt och sammansvetsat team, med lyhördhet och engagemang. Denna gemensamma vision känns väldigt bra och det ska bli kul att komma igång, säger Sylvia Martinsson, Head of market communication på Tikkurila.

Arbetsgrupp Stendahls:

Peter Johansson – Client Director

Ann-Sophie Claesson – Account Manager

Andreas Gunberg – Head of Strategy

Martin Cedergren - Creative Director

Tommy Carlsson – Planner

Zeynep Zahin – Art Director

Erik Winn – Art Director

Sandra Bondesson – Copywriter

Jens Englund – Copywriter

Sofia Säntti - Projektledning

Annie Lundgren – PR

Ulrika Hamrén – Redaktör

Christer Hedberg – Team facilitator

Matilda Hedberg Dowdle - Webbredaktör



Dela sidan: