Dela sidan:

Guldtuben är Nordens första och största influencergala. I samband med att galan firar fem år skapas ett unikt samarbete mellan Splay och United Influencers. 

- Så kul att vi är en del av teamet som ska lyfta Guldtuben till nästa nivå. Tillsammans etablerar vi den största händelsen någonsin mellan de starkaste aktörerna i branschen, säger Linda Palmgren, vd på United Influencers i ett pressmeddelande.

Samarbetet innebär att United Influencers och Splay samproducerar galan och ansvarar för försäljningen av sponsorskap tillsammans. Guldtuben kommer att sändas live på SVT 1 lördagen den 26 maj med start klockan 20.00.

– Det finns många skäl till varför det känns fantastiskt kul och viktigt att få erbjuda Guldtuben till vår publik, men det kanske allra viktigaste är att få vara med och visa all den kreativitet som sker i de digitala plattformarna, säger Thomas Hall, programchef för Nöje SVT Stockholm.

Samarbetet mellan influencernätverken innebär också att galan breddas till att täcka in alla sociala medier. Under den direktsända galan kommer Sveriges främsta digitala innehållsskapare på plattformar som Youtube, Instagram, Facebook, Snapchat och blogg hyllas och prisas.

Årets upplaga av Guldtuben blir större än tidigare upplagor och byter lokal från Cirkus till Annexet.

FAKTA
Guldtuben instiftades i syfte att hylla och lyfta fram kreatörerna.  Tävlingen är  oberoende och samlar alla influencers från alla nätverk. Nomineringarna tas fram av en oberoende jury bestående av framträdande personer i branschen. I nästa steg röstar svenska folket på sina favoriter.


Dela sidan: