Dela sidan:

– Café är den snyggaste och smartaste livsstilstidningen idag tack vare sin enastående toppjournalistik som kombineras med humor och trendkänsla. En dominant på marknaden för mode och livsstil för män, säger Kristofer Steneberg, tillträdande chefredaktör för Café i ett pressmeddelande.

På Chef har Kristofer Steneberg varit med och drivit förändringen från en månadstidning till multiplattformsprodukt. Han har även ett förflutet som ekonomijournalist på Dagens Industri. Han grundade då tidningen Diego och var dess chefredaktör.

– Cafés framgångar bygger på kvalitetsjournalistik, initierad modebevakning och dessutom en förmåga att hålla en väldigt underhållande ton. Den styrkan kommer tillsammans med Kristofers erfarenheter av bland annat digitalisering bidra till Cafés fortsatta utveckling som Sveriges största livsstilsvarumärke för män på alla plattformar, säger Stina Abenius, publicistisk direktör vid Aller media i en kommentar.



Dela sidan: