Dela sidan:

Samarbetet löper i första hand under år 2018 och innefattar bland annat marknadsföringsrättigheter samt ett antal olika aktiviteter som Media Markt kommer att genomföra tillsammans med SvFF. Media Markt blir under året exklusiv partner till SvFF inom segmentet hemelektronik och vitvaror. Med samarbetet vill Media Markt komma närmare de svenska fotbollsfansen och ser en tydlig koppling mellan varumärket och SvFF:s verksamhet.

– Om det är något som kan mäta sig med att vara på plats på arenan under ett mästerskap så är det upplevelsen hemma i vardagsrummet framför en tv med riktigt bra bild och högtalare med riktigt bra ljud. Samarbetet mellan oss och SvFF känns klockrent både vad gäller vårt varumärke och de produkter vi säljer, säger Mia Lund Hanusek, marknadsdirektör på Media Markt i en kommentar.

Utöver marknadsföringsrättigheter inbegriper samarbetet även biljetter och ett antal olika koncept och aktiviteter som kommer att göras tillsammans med SvFF och de olika landslagen.

Den första gemensamma aktiviteten blir en tävling som riktar sig till Media Markts klubbmedlemmar. Dessa har möjligheten att vinna biljetter till den utsålda träningslandskampen mellan Sverige och Chile på Friends Arena den 24 mars. Totalt 50 biljetter kommer att tävlas ut. Media Markt kommer även att närvara och anordna aktiviteter i Fan Zone i samband med matchen mellan Sverige och Chile i mars.

– Det känns särskilt roligt och relevant att inleda samarbetet med Svenska Fotbollförbundet i år när fotboll står på agendan hos de flesta svenskar i och med VM för herrlandslaget och VM-kval för damlandslaget. Med samarbetet kommer vi närmare fansen oavsett om det gäller på plats under matcher, i våra varuhus eller i våra kampanjer, säger Mia Lund Hanusek i en kommentar.

– Vi har letat efter en partner inom hemelektronikbranschen och nu känns det som vi har hittat helt rätt i MediaMarkt. Vi känner att vi har påbörjat någonting som garanterat kommer att uppskattas av både arenabesökare och TV-tittare. MediaMarkt har visat på en kreativitet och ett engagemang som gör det mycket spännande att vara landslagsintresserad. Håll utkik, kommenterar Mikael Jiffer, marknads- och försäljningschef Svenska Fotbollförbundet.


Dela sidan: