Dela sidan:

Magne Nilsson fick jobbet som content manager på biljsaten Wayke efter att ha skickat iväg en spontaansökan. Han lämnar därmed tjänsten som projektledare på Meter Television.

– Jag är galen i bilar sedan barnsben och var tvungen att försöka även om de inte ens letade efter någon. Det här är precis vad jag önskat mig - att konstant få filma, skriva om och prata bil är en dröm, säger Magne Nilsson.

Wayke ägs av bilhandeln och Motorbranschens Riksförbund, MRF. Sedan oktober har sajten tagit upp kampen om den begagnade bilhandeln med Blocket.

– Om vi på allvar ska konkurrera genom att ge bilköpare en bättre användarupplevelse måste vi se på hela processen kring att köpa bil. Det är det igen som gör idag. Vi har redan en jättebra tjänst och över 40.000 bilar till salu men vi vet ju att själva bilköpet börjar tidigare än så. Man söker information, jämför modeller och lyssnar på vad andra tycker, här kommer Magne in och vi kommer fortsatt skapa content som underhåller och vägleder framtida bilköpare, säger Jacob Odqvist, marknadschef på Wayke.


Dela sidan: