Dela sidan:

Uppdraget för Assefa Communication handlar om strategisk kommunikation, kreativ rådgivning och löpande presskontakt. 

– Vi satsar nu på att positionera vårt varumärke ytterligare utifrån ett livsstilsperspektiv. Våra hotell är levande mötesplatser och när vi eftersökte en strategisk och kreativ kommunikationsbyrå med nytänkande kändes Assefa Communication som den perfekta samarbetspartnern på den svenska marknaden, säger Clarions marknad- & kommunikationschef Jessica Castegren i ett pressmeddelande.

Clarion Hotel är en del av Nordic Choice Hotels som startades upp 1990 av den norske entreprenören Petter Stordalen. Kedjan består av centralt belägna konferens-, event och affärshotell.

– Clarion Hotel är en mycket spännande aktör med specifika hotellkoncept där även bar- och restaurangdelen har fått en stark positionering. Vi ser fram emot att bygga vidare på varumärket och dess innehåll in i framtiden tillsammans, säger Lili Assefa , vd Assefa Communication i en kommentar.

Kommunikationsbyrån Assefa Communication grundades 2005 av Lili Assefa. Byrån har idag kunder som Parks & Resorts, Stockholms krogbolag, Steve Angello, Marcus Samuelsson, Timbuktu,Rituals, Whyred, Ida Klamborn, Akademikliniken och Indiska.



Dela sidan: