Dela sidan:

Lyko har beslutat att öka investeringarna i marknadsaktiviteter under 2018 för att bredda kännedomen om varumärket. Reklambyrån Honesty får förtroendet att hjälpa till med satsningen. Bolaget vill öka kännedomen och visa upp vad varumärket står för. 

– När jag var marknadschef på Tre var vi många i branschen som var imponerade av hur Honesty lyfte varumärket Halebop ur dimmorna och helt förändrade deras affär. När det gäller Lyko finns det ännu större potential att bygga en fanbase och det är det vi ska göra tillsammans nu. Jag gillar också byråns opretentiösa kultur och snabba arbetssätt, säger Kalle Eliason, marknadschef på Lyko i ett pressmeddelande. 

Honestys vd Walter Naeslund kommenterar:

– Vi tar fram koncept och konkreta enheter mycket tidigt i processen och kan därmed vara tydliga redan från start med vad vi vill göra och hur vi vill göra det. Det här har gjort byråvalsprocessen befriande bullshit-fri och Kalle är också snabb på att se vad som funkar och inte. När det gäller Lyko som kund så är det till att börja med ett intressant segment och extra spännande med omnichannel, men framförallt har Lyko en liten och kvick organisation som kan ta snabba beslut. Det i kombination med vår agila process och produktions-setup kan bli riktigt häftigt.


Dela sidan: