Dela sidan:

Anna-Carin Ahlquist, guldmedaljör i Paralympics och Jan-Ove Waldner, guldmedaljör i OS, ska drabba samman i en pingismatch i fem set i en kampanj från Toyota som har tagits fram av The&Partnership.

– Efter att träffat en rad parasportare och personal på Sverige Paralympiska Kommitté, stod det snabbt klart att vi inte ville göra en snyftdokumentär om utövarna. Utan istället bevisa vilken hög nivå våra paralympier håller, trots både stora utmaningar och dåliga förutsättningar. Och det vill vi visa med denna unika match, säger Timo Orre, Creative Director, The&Partnership.

Syftet med kampanjen är att engagera och öka antalet parasportare för att Sverige så småningom ska ta fler medaljer i de Paralympiska spelen.

– Vi vill vara med och göra Parasport större. Mycket större. Vårt engagemang är lika långsiktigt som nära, säger Jan Casserlöv, Marknadschef, Toyota Sverige.

Kampanjen kommer att gå både online och utomhus. Ett content-samarbete med Schibsted Brand Studio ska dessutom lyfta berättelserna bakom utövarna.



Dela sidan: