Dela sidan:

Att rapportera och få lönen från ett företag är knappast något nytt. Under uppmärksammade former inledde Aftonbladet ett samarbete med Telia hösten 2015 där Katarina Andersson bevakade vad som hände i Silicon Valley. Men här tar Unibet det hela ett steg längre när man söker efter en "snabbfotad talang" som ska bevaka sommarens fotbolls-VM i Ryssland. Bakom initativet står Unibets byrå Cohn & Wolfe. 

– Sommarjobbaren blir ett viktigt nyförvärv i vår VM-satsning och hen kommer få en betydande roll i ett mycket skickligt team. Vi är väldigt spända på att ta del av alla roliga och vassa ansökningar, det finns mängder med sociala medie-talanger i Sverige, säger Anders Falk, projektledare för "Världens bästa sommarjobb" på Unibet i ett pressmeddelande. 

"Världens bästa sommarjobb" innebär att den rekryterade kommer att samarbete med en filmare och för att exempelvis skapa innehåll kringSveriges matcher eller ta tempen på den ryska supporterkulturen. Sommarjobbaren genomgå en kortare utbildning innan avfärden till Ryssland. Här kommer sommarjobbaren att få vässa sina skrivkunskaper, lära sig ryska fraser och bli skolad i hur man blir en riktig influencer.

Utöver att rapportera från händelserna under mästerskapet innebär tjänsten att man också får hänga med Unibets ambassadör Glenn Hysé.n

– Vilket jäkla drömjobb det här är alltså. Se på fotbolls-VM, hänga med görgoa supportrar, stå framför kameran och kanske slänga ur sig en ordvits eller två. Det kan knappast bli bättre, säger Glenn Hysén, ambassadör på Unibet i en kommentar.



Dela sidan: