Dela sidan:

Efter att under 2017 ha tagit fram en ny varumärkesplattform och identitet beslutade sig Panduro för att även ta fram ett nytt butikskoncept. Hobbybutikskedjan gick ut i en internationell pitch där retailbyrån Workshop blev det slutgiltiga valet.

– Vi är stolta över att ha fått förtroende att hjälpa Panduro. Vi har ett starkt strategiskt och kommersiellt perspektiv med Panduro som kommer att framtidssäkra nästa generations butikskoncept. Detta är ett uppdrag där vi verkligen får användning av hela vår expertis inom retail, säger Kristofer Wanselius, grundare till Workshop.

I uppdraget ingår affärsstrategisk utveckling och att ta fram ett nytt butikskoncept som ska integreras i Panduros övriga kommersiella kanaler.

– Panduro har idag, motsatt många kedjor på marknaden, en fortsatt positiv trafiktillströmning. Det är kopplat till vårt marknadsledarskap och vår unika position som destination för att skaparprodukter , hög service samt ett brett och innovativt produkterbjudande. Detta vill vi också säkerställa i ett framtida perspektiv. Vårt E-Handelserbjudande har redan under 2017 gjorts om i enlighet med nya varumärkesplattform. Gällande vår butikskanal startar vi nu en spännande resa med Workshop för att både förnya och förstärka vår position. Vi ser mycket fram emot detta samarbete, säger Michael Forsmark, vd på Panduro.


Dela sidan: