Dela sidan:

Gustaf Törling har tidigare arbetat som kreatör i både Sverige och USA. De senaste åren har han varit executive creative director och senoir vice president på Laird & Partners i New York. 

Nu går han över till varumärket Oscar Jacobson. Hans uppgift blir att hålla samman de övergripande varumärkesfrågorna och ansvara för att Oscar Jacobsons DNA paketeras och kommuniceras i samtliga kanaler. 
– Rekryteringen av Gustaf Törling till den nybildade rollen som Chief Brand Officer, är ett nytt steg framåt som tydligt markerar Oscar Jacobsons pågående globala expansion. Gustaf bidrar med en unik kombination av såväl ett globalt strategiskt tänk, som ett vasst estetiskt öga och ett proaktivt sätt att arbeta varumärkesbyggande. Han kommer att driva vår kreativa varumärkesutveckling framåt, säger vd David Thunmarker i ett pressmeddelande.

Gustaf Törling har lång erfarenhet från modeindustrin efter att ha jobbat med stora varumärken som Karl Lagerfeld, Gucci och Tom Ford.



Dela sidan: