Dela sidan:

Förra veckan rapporterade Resumé att hårvårds- och skönhetsföretaget Lyko valt Honesty som ny reklambyrå. Nu släpps den första frukten ur samarbetet. 
– Nu vill vi bygga kännedom om Lyko. Vi har en grym produkt vilket vi ser i konverteringsgraden och de som känner till Lyko handlar också hos oss återkommande. Det finns en bredd och djup i sortimentet som våra kunder älskar. För oss är det viktigt att vara ärliga och inte ta oss själva på för stort allvar. Inte bara skryta om våra produkter utan mer bjuda på underhållning och lyfta fram det mänskliga och ärliga i en annan ganska plastig och ytlig bransch, säger Kalle Eliason, marknadschef på Lyko, i ett pressmeddelande.

I de nya reklamfilmerna ser vi hur hårprodukter kan ge sken av framgång och välmående, trots att så inte är fallet.
– Vår idé handlar om att många idag går runt och känner sig lite stressade. Man måste vara snygg och framgångsrik, håller garden uppe och hoppas att man framstår som perfekt! Här kände vi att det skulle vara befriande om våra modeller vågade skoja lite med sig själva och visa på brister och svagheter. Om fler modeller och perfekta människor i reklam vågade släppa garden kanske vi tillsammans skulle kunna sticka hål på myten om perfektion. Att vi inser att ingen är perfekt – utan att vi alla bär på en demon i bakfickan. Och det är okej, det är en del av att vara människa, säger Martin Marklund, cd och regissör på Honesty.

Arbetsgrupp:

Lyko:
Kalle Eliason & Lena Hirvasoja

Honesty:
CD, Martin Marklund & Petrus Kukulski
Manus och regi, Martin Marklund
Art Director, Clara Axtelius
Musik, Petrus Kukulski
Projektledare & Kundansvarig, Emil Clase
Strateg & VD, Walter Naeslund
Produktionsledare, Melina Svéd
Line Producer, André Melin
Fotograf, Markus Bohman
Klippning, Markus Bohman, Martin Marklund, Petrus Kukulski


Dela sidan: