Dela sidan:

Den dynamiska tv-reklamen ger helt nya möjligheter för annonsörer att skräddarsy sin tv-reklam efter mottagarnas situation. 
– Vi tar med den här lösningen ytterligare ett viktigt steg mot att erbjuda dynamiskt anpassad reklam vilket ökar relevansen för våra tittare och möjliggör en ännu starkare annonsprodukt. Det här har gjorts möjligt tack vare ett mycket bra samarbete mellan oss rättighetsägare och Telia och är något som kommer bana väg för liknande lösningar hos andra aktörer, kommenterar Mats Nyman, SVP Fri-TV MTG Sverige.

Den nya lösningen finns än så länge bara i Telias Play-tjänst. 
– Det känns kul att vi nu med Telia som första partner visar att vi ligger i framkant av utvecklingen av reklammarknaden i Sverige, med en lösning som vi räknar med kommer att blir en branschstandard för all tv-distribution via operatörers play-tjänster, säger Mathias Berg, operativ chef Bonnier Broadcasting, i ett pressmeddelande.

Discovery är inne på ett liknande spår:
– Den nya tekniska lösningen öppnar för ännu mer dynamiska och anpassade möten mellan tittare och annonsör på alla typer av skärmar och plattformar. Vi är glada att tillsammans med Telia kunna presentera funktionalitet som skapar nya värden och tillväxtmöjligheter runt vårt innehåll för alla intressenter, och därför både hoppas och tror vi att lösningen kommer vara tillgänglig hos fler operatörer i framtiden, säger Nicklas Norrby, försäljningsdirektör Discovery Networks Sweden.



Dela sidan: