Dela sidan:

Zlatan Ibrahimović är Sveriges mest populära idrottare. Kanske är det då inte så konstigt att svenska företag slåss om att knyta till sig stjärnan till just sitt varumärke.

Hittills har det renderat i ambassadörs- och reklamfilmsuppdrag för bland annat Vitamin Well och Volvo. Parallellt med det har Zlatan även lanserat det egna klädvarumärket A–Z och en padelhall i Stockholm.

Vitamin Well-samarbetet är sedan något år tillbaka avslutat men nu är det klart att Zlatan får ett nytt ambassadörsuppdrag, den här gången för Samsung Nordic. Samarbetet uppges vara flerårigt och Zlatans uppdrag blir enligt ett pressmeddelande att "utmana, testa och visa upp Samsungs produkter på helt nya sätt". Samarbetet kommer att inledas under våren.

– Jag är ett stort fan av Samsung och den innovation de gör. De får det omöjliga att bli möjligt. Personligen är jag ett teknikfreak. Jag vill ha all den senaste tekniken. Som tur är jobbar jag ju med det jag anser vara världens bästa teknikföretag så jag är i goda händer, säger Zlatan Ibrahimović.

Genom konceptet "What's next?" vill Samsung och Zlatan uppmana människor att utmana sitt tänkande.

– Samsung älskar att utmana vad som är möjligt att göra med hjälp av teknik. Vi får ständigt frågan vad som blir nästa stora innovation. För oss finns det få personer som förkroppsligar ordet innovation som just Zlatan. Både på och utanför planen har han gjort saker som vi aldrig sett någon göra förut. Dessutom är han, precis som Samsung, van att få frågan "Vad blir nästa grej?". Vi är spända på att se vad som händer när innovatören Zlatan utmanar och använder vår teknik på helt nya sätt, säger Eva Carrero, corporate marketing director på Samsung i Norden.

Bild från kommande utomhuskampanj:

A new exciting collaboration is coming up. Stay tuned for more info on Thursday!

Ett inlägg delat av Zlatan Ibrahimović (@iamzlatanibrahimovic)



Dela sidan: