Dela sidan:

I hejaramsor och tv-program som "Café Bärs" har kopplingen mellan Bajen och rusdrycken gjorts tydlig. Nu har klubben ingått avtal med ett varumärke som andas mer finsmakeri än stor stark – nämligen S:t Eriks. I dealen ingår även den klassiska mellanölen TT.
– S:t Eriks är ett genuint stockholmsöl och är den perfekta partnern i den satsning vi nu gör för Hammarbys supportrar. Vi kommer inom kort berätta mer vad samarbetet rent konkret innebär, men jag kan säga redan nu att den satsning vi gör för Bajens supportrar på matchdagar är unik i svensk fotboll. Både för supportrarna, klubben och Galatea, säger Patrik Blomquist, marknadschef Hammarby Fotboll, i ett pressmeddelamde.

S:t Eriks Bryggeri har 150-åriga anor och är idag beläget i Arlandastad. 
– Det här är en fantastisk möjlighet för oss att nå ut till en ölkunnig publik som även representerar en positiv supporterkultur. S:t Eriks är en kvalitetsöl för den som uppskattar det genuina hantverk som ligger bakom varje enskild öl. Samtidigt har vi även lyssnat på de supportrar som vill njuta av en traditionell ljus lager, och där kompletterar det klassiska ölet TT på ett fint sätt, säger Anders Ängfors, marknadsdirektör på Galatea.


Dela sidan: