Dela sidan:

Bravo är ett välkänt varumärke tillika Sveriges mest sålda juice. Nu vill de få ytterligare skjuts genom ett nytt samarbete med reklambyrån INGO. Avtalet slöts efter en pitch ledd av Gunilla Bergh på Engage Marketing.
– Vi valde INGO för att de har ett branschunikt sätt att förstå våra utmaningar inom FMCG och matkategorin och framförallt hur de arbetar med kommunikationsstrategi nära kopplat till affären. INGO har med sitt nätverk i ryggen flera forskningsbaserade metoder som bidrar till ökade affärer vilket var avgörande för vårt byråval, säger Helena Wallentin, marknadschef på Skånemejerier, i en kommentar.

Bravo grundades 1973 i Sverige och är en del av Skånemejerier.
– Det är en stor ära att förvalta och bygga vidare en sådan svensk klenod som Helena Wallentin och gänget på Skånemejerier har byggt upp. Nu vill vi få ännu fler av det svenska folket att förstå att det är 100% frukt och grönt inuti kartongen och inget annat, säger Björn Ståhl, ECD på INGO.


Dela sidan: