Dela sidan:

För två år sedan lanserade Max ett flertal vegetariska rätter, vilket blev mycket uppmärksammat i sociala medier. Nu utökar kedjan sitt köttfria sortiment som ska vara bättre för miljön. Det marknadsförs genom en kampanj som påvisar att det växande utbudet gör det svårare att välja.
– Vi förstår det dilemma som vi sätter gästen i när det finns så många goda alternativ att välja mellan. De ökade valmöjligheterna är också temat för kampanjen. Med konceptet "Nu blir det svårare att välja grönt" lyfter Max, med glimten i ögat, baksidan med alla nya val och ber om ursäkt för att vi genom att göra världen lite godare också har gjort den lite svårare, säger Tobias Karlsson, marknadschef på Max, i ett pressmeddelande.

Idén är framtagen av Acne och tas ut i såväl TV, radio som utomhus och digitalt. Max jobbar även med Starcom och JMW Golin. Ett något udda medieval i kampanjen är dejtingappen Tinder, där de gröna alternativen har egna profiler där burgarna tagit selfies i olika välkända situationer.



Dela sidan: