Dela sidan:

Förra året valde Skandia reklambyrån Tillsammans till sin nya huvudbyrå. Byrån hjälpte bolaget att ta fram ett nytt koncept som ska lyfta Skandias tjänstepensioner. I november presenterade de den första kampanjen inom det nya konceptet, "Det går bra. Nu".

Nu lanserar de nästa kampanj, den här gången med fokus på Sveriges företagare.

– Företag, stora som små, är ryggraden i svensk ekonomi. De bygger Sverige. Många är redan väl omhändertagna, men hos flera kan vi göra skillnad. Pension är en trygghet som alla anställda borde ha och nöjda anställda är en förutsättning för tillväxt. Vi vill hjälpa företag att fortsätta växa och låta de företag som redan har oss veta att vi tar hand om dom, nu och framåt, säger Stina Liljekvist, säger marknadschef på Skandia.

Även produktionsbolaget B-Reel Films har varit involverad i kampanjen som kommer att synas i TV, bio, print, sociala medier, native samt i Skandias egna kanaler.

– För oss har det varit viktigt att skapa kommunikation som dels har varit anpassad för breda kanaler och på det sättet att nå de företag som ännu inte är Skandias kunder men det har också varit lika viktigt att skapa kommunikation anpassad för egna och förtjänade kanaler där dessa framtida kunder såväl som våra nuvarande kunder ska kunna fördjupa sig i de fördelar som Skandias tjänstepensionserbjudande innebär, säger Fredrik Svensson, kundansvarig på Tillsammans.

Arbetsgrupp Skandia:

Marknadschef: Stina Liljekvist

Projektledare/medieansvarig: Tina Odgaard

Marknadsredaktör: Jesper Carlson

Arbetsgrupp B-Reel Films:

Regissör: Olof Lindh

Producent: Anisa Dzindo

Fotograf: Sophia Olsson

Arbetsgrupp Tillsammans:

Kundansvarig: Fredrik Svensson

Operativ Projektledare: Sofia Göthlin

Art Director: Kjell Doktorow/Roland Nylin

Copywriter: Leo Magnusson

Social media manager: Carl-Henrik Wrethman



Dela sidan: