Dela sidan:

Alexandra Dannberg har tidigare i karriären prisats med bland annat en gold pencil i One Show och en pencil i D&AD.

Nu lämnar hon Volontaire, en byrå hon arbetat på sedan 2015, för att gå till Ruth.

– Kan man bli lite kär i en arbetsplats? Om ja, så blev jag det. Om nej, så fastnade jag för all den kreativa energi, nyfikenhet och lust som genomsyrar Ruth och de som jobbar här. Sen gillar jag känslan av att kunna gå från idé till produktion på plats. Känns spännande att kunna blanda större varumärkesbyggande kampanjer med snabba, aktuella nedslag för våra kunder. Det blir lite mer hands on liksom, säger Alexandra Dannberg.

Ruth har de senaste åren breddat sitt erbjudande genom att bland annat starta CRM- och engagemangsbyrån Baltasar, byggt upp en sociala medier-avdelning och senast startat en egen studio.

– Att ställa om erbjudandet handlar inte bara om att möta kundernas behov. Det är minst lika viktigt att skapa ett sammanhang som lockar begåvade människor. Alexandra är en sån där kreatör som alla byråer drömmer om att ha hos sig. Begåvad, klok och med ett stort hjärta. Jag är superstolt över att vi har lyckats locka henne till oss, säger Henrik Täppmark, creative director på Ruth.

Bland Ruths kunder finns bland annat AGA, Fältöversten, Läkare utan Gränser, SF Bio och Volkswagen Transportbilar.


Dela sidan: