Dela sidan:

Sociala medier är ett naturligt sätt att marknadsföra resedestinationer. För att lyckas väl gäller det att skapa engagerande innehåll. Så har Visit Åland resonerat när de nu söker två personer som ska sköta deras konton i sommar.
– Det viktigaste är inte hur många följare man har. Vi värdesätter framförallt ett stort intresse för och kunskap om sociala medier och att våra influencers vågar bjuda på sig själva, säger Tiina Björklund, varumärkesansvarig på Visit Åland, i ett pressmeddelande.

De två personer som får väljs till Åland Influencers kommer att besöka företag, organisationer och evenemang samt publicera det till Visit Ålands 125 000 följare på sociala medier, 45 000 nyhetsbrevsprenumeranter och omkring 200 000 sajtesökare. 
– Det känns väldigt roligt att kunna erbjuda de här sommarjobben. Responsen vi har fått hittills har varit fantastisk. Hittills har 250 personer sökt tjänsterna, säger Tiina Björklund.

För att få jobbet behövs inget perfekt cv. Det räcker med att säga vad du själv heter i sociala medier.


Dela sidan: