Dela sidan:

Den senaste tiden har vi sett flertalet lyckade exempel på varumärken som skapat kommunikation utan att nämna produkten som ska säljas. 

Nästa varumärke att ge sig i kast med strategin är Mitsubishi. Med hjälp av contentbyrån Borg & Owilli lanserar de nu webb tv-serien "Ekstedts baklucka", programledd av varumärkets ambassadör Niklas Ekstedt. Samarbetet med stjärnkocken inleddes i samband med att Mitsubishi lanserade den nya modellen Eclipse Cross.

– På ett okonstlat sätt känns det lika naturligt för äventyrslystna personer att välja Mitsubishi Motors vid nästa bilköp, som det är för Niklas Ekstedt att tända upp en brasa och steka på en rödingfilé. På detta sätt lyckas vi närma oss målgruppen med innehåll som får dem att bli sugna på att ge sig ut i naturen, och allra helst i en bil från Mitsubishi Motors, säger Nellie Sörman, kreativt ansvarig på Borg & Owilli.

I den fem delar långa serien kommer Niklas Ekstedt att träffa fem olika personer som tar med honom på äventyr, möjliggorda av den nya Mitsubishibilen. I utbyte bjuder Niklas Ekstedt på matlagning.

Serien kommer i april att lanseras i sociala medier men för den nyfikne finns alla avsnitt att se på Mitsubishis hemsida.

Mitsubishi Motors:
Christina Holmberg: Marknadschef
Daniel Kulander Mantilla: Kreativt ansvarig

Contentbyrå: Borg & Owilli
Nellie Sörman: Kreativt ansvarig, casting och regiassistent
Erik Reimers: Art Director
Linnea Karlsson: Projektledare
David Borg: Strategiskt ansvarig

Produktionsbolag: Human
Nathanel Goldman: Regissör och producent
Marcus Rönne: Filmare och klippare
Joakim Wijk: Ljudtekniker och fotoassistent


Dela sidan: