Dela sidan:

Konceptet Affordable Art Fair har som mål att demokratisera konstvärlden och grundades i England 1999. I dag anordnar man 14 mässor i nio olika länder där konstnärer ställer ut och säljer konstverk för ett pris mellan 500 och 50 000 kronor.

Nu väljer den nordiska delen, som också är Nordens största konstmässa, att anlita Redgert Comms för pr-arbete och försäljning av kommersiella budskap.

– Min vision är att Redgert Comms ska förnya och utveckla byråvärlden. Det genomsyrar allt vi gör internt men även vilken typ av uppdrag vi tar oss an. Med det sagt så känns Affordable Art Fair givetvis som en drömkund, det de har gjort i konstvärlden kan många förändringsdrivna organisationer inspireras av, säger Daniel Redgert, grundare och vd på Redgert Comms.

Mässan anordnas mellan den 11-14 oktober på Nacka Strandmässa.

– Vi har länge letat efter en partner som är snabbfotad och förstår det nya medielandskapet, det har vi nu hittat. Samtidigt har Redgert Comms en kreativ verkshöjd och ett säljdriv som leder till lösningar vi upplevt svåra att hitta på andra byråer, säger Bernice Glimberg, fair director på Affordable Art Fair.


Dela sidan: