Dela sidan:

För två år sedan presenterade Eriksberg i samarbete med reklambyrån Animal den första delen av konceptet "En god historia". Sedan dess har man bland annat berättat om japansk matlagning i Östersund, omdebatterade och egensinniga hus samt en ovanlig bilmekaniker.

Nu presenterar man den sjunde delen i serien. I kampanjen får tittarna möta gitarrbyggaren David Sundberg från Hofors i västra Gästrikland. På grund av sin kroniska ledvärk trodde han länge att han inte ens skulle klara av gitarrbyggarutbildningen men i dag har han byggt gitarrer åt bland annat First Aid Kit, Keith Richards och Ryan Adams.

– Med En God Historia vill vi ge människor inspirerande berättelser att dela över borden. Vi är jättestolta över att få presentera Davids historia om hur livets motgångar kan ta oss till oanade höjder, säger Johan Kikas, varumärkesansvarig för Eriksberg på Carlsberg Sverige.

Produktionsbolag bakom kampanjen är Swim Club. Kampanjen kommer att visas digitalt, på tv och i print.

– Vi vill berätta riktiga historier om riktiga människor. I slutändan är det ju det som berör oss själva mest. Därför är vi otroligt glada över att få berätta Davids fantastiska historia och att få göra det tillsammans med en kund som vågar gå på djupet och finna sitt fotfäste i verkligheten, säger Paula Backman, copywriter på Animal.



Dela sidan: