Dela sidan:

Nina Thelberg Eklund kommer närmast från den svensk-amerikanska designbyrån North Kingdom men har tidigare även jobbat som bland annat creative director på B Reel. Genom sin karriär har hon prisats med bland annat grand prix i både Eurobest och D&AD samt Guldägg. På Alchemy får hon rollen som design director.

– Jag tilltalas av Alchemys vision om att få jobba långsiktigt med produkt- och
tjänstedesign i kombination med kommunikation. Det känns oerhört inspirerande att
få kunna skapa tjänster och produkter utifrån kundernas beteende och behov på ett
sätt där vi kan förändra den digitala infrastrukturen och kommunikationen i grunden.
Sedan är det ju förstås en fantastisk chans att få vara med att bygga upp en byrå
från start med så många kompetenta människor, berättar hon i ett pressmeddelande.

Magnus Stjerna har tidigare i karriären jobbat internationellt med bland annat dataspel, media och inom telekom. Närmast kommer han från designbyrån Fjord vars Stockholmskontor han varit med och startat upp. På Alchemy kommer han att ansvara för att utveckla byråns erbjudande och affärer.

– Jag ser stor potential att bygga något unikt med Alchemy som kombinera modern
produkt- och tjänstedesign med kommunikation vilket gör det oerhört starkt för
varumärken. Alla byråer har sin vinkel och det är väldigt tydligt att Alchemy har sitt
arv från en värld som är ledd av varumärke och kommunikation framför teknik eller
managementkonsulting. Vi är nästa generations byrå, säger Magnus Stjerna i en
kommentar.

Alchemy lanserades den 1 januari 2018.

– Det är nästan overkligt att ha Nina och Magnus ombord. Den erfarenhet som Nina
har finns bara hos en handfull i världen. Och Magnus med sin långa erfarenhet av
internationell affärsutveckling och från att ha byggt digital design- och
innovationsbyrå. Båda är härliga personer och fantastiska tillskott till teamet, säger
Carl Nordling, vd på Alchemy, i ett pressmeddelande.



Dela sidan: