Dela sidan:

När Johan Markström tar klivet till Dagens Nyheter återvänder han till en arbetsplats där han tidigare i karriären tillbringat många år, bland annat som försäljnings- och marknadschef på 08Mälardalen.

– Jag har jobbat nära DN och följt utvecklingen och är stolt över att få representera en tidning som bedriver kvalitets journalistik men som nu också kan erbjuda kvalitets annonsvisningar. Marknaden i stort har legat lite efter på denna front om jag ska vara helt ärlig men nu är det dags för oss att verkligen öka transparensen gentemot våra kunder. Nästa naturliga steg är att börja se om besökarna faktiskt ser annonserna och där finns det spännande teknologi som vi håller på att testa så som fixation men också vår neurostudie där vi mäter hjärnaktiviteter kopplat till marknadsföring i våra kanaler, säger Johan Markström i ett pressmeddelande.

Parallellt med att Johan Markström tar över som ny annonschef på Dagens Nyheter inför man även en förändring genom implementeringen av lazy load på sajten. Lazy load innebär att bilder och annonser laddas först när användarna skrollar ned till dem och är tänkt att öka viewabilityn på annonser.

 


Dela sidan: