Dela sidan:

I fredags höll Institutet för reklam och mediestudier, IRM, årsmöte och valde bland annat att förlänga Daniel Collins ordförandeskap.

Samtidigt valde man även in tre nya styrelseledamöter då Thore Thallhaug, tidigare vd på Swedma, och Niklas Birgetz, vd på Rättighetsbyrån, lämnade sina platser.

De tre nya styrelseledamöterna är Clear Channels vd Ola Klingenborg, Bauer medias vd Staffan Rosell och Eniros försäljningschef Mats Selling.

– Jag vill först tacka Niklas och Tore för ett fint samarbete i styrelsen. IRM har ett viktigt förtroendeuppdrag att förvalta samtidigt som vi nu står inför en expansiv fas då vi lanserar i Danmark och också ökar takten när det gäller introduktion av nya mediekategorier. Jag ser fram emot att jobba tillsammans med styrelse och VD i arbetet med att bli den ledande leverantören av reklammätningar i Norden, och välkomnar varmt våra nya styrelseledamöter Ola, Staffan och Mats, säger styrelseordförande Daniel Collin i ett pressmeddelande.

Sedan tidigare består styrelsen av: Malin Häger (Försäljningsdirektör, TV4), Tobias Lindberg (Analyschef, TU), Tero Marjamäki (Pressansvarig, Sveriges Annonsörer), Kerstin Neld (VD, Sveriges Tidskrifter) samt Charlotte Thür (VD, IAB).


Dela sidan: