Dela sidan:

Pr-byrån Gullers Grupp organiserar om ledarskapet för att få en tydligare struktur mellan det operativa, styrelsen och ägarna. I den processen tillsätts en ny ledartrio med Ing-Marie Olofsdotter som operativ chef. Hon kommer närmast från rollen som kommunikationschef på Svenska kyrkan.
– Efter att ha varit en tuff men nöjd kund hos Gullers Grupp i många år känns det spännande att nu få förmånen att vara med på insidan. Kraftig tillväxt är en utmaning för alla organisationer och jag tror min erfarenhet kan hjälpa till att få ut maximalt ur den imponerande kompetens som samlas hos Gullers Grupp, säger hon i en kommentar om det nya jobbet.


Hemming Lindell blir chief sales officer och ansvarig för Gullers Grupps kundrelationer och affärsutveckling. Johan Yilmaz blir chief innovation officer och ansvarig för Gullers Grupps utvecklingsarbete.

Vd:n Hans Gennerud tar ett kliv åt sidan men kommer att finnas kvar i bolaget som ordförande i partnerkollegiet, den grupp av medarbetare som äger företaget.
– Jag är så stolt över den resa vi har gjort och kan knappt vänta på att se vart vi är 2020. När jag för ett år sedan sa till styrelsen att jag ville renodla min roll hoppades jag att de skulle hitta en lösning som bidrar till att ta bolaget till nästa nivå och det är jag övertygad om att detta gör, säger han i ett pressmeddelande.



Dela sidan: