Dela sidan:

Studenterna som tagit fram kampanjen tar examen från utbildningen Communication Design under våren 2018. De gjorde pitchen för Eytys som en del av utbildningen.  Kursen har arrangerats av Berghs i samarbete med Chimney Group som bland annat rekryterat kunden till projektet soch varit stöd  i det kreativa arbete med studenterna. 

– Det är vanligt att få jobba med stora varumärken på Berghs. Det är däremot ovanligt att få se arbetet gå ut på riktigt utan några stora förändringar. Att få det kreativa förtroendet är mäktigt, säger Ida Jonsson som är en av studenterna i en kommentar.

– Rosseaus verk är exotiska trots att han själv aldrig lämnade Frankrike. Istället spenderade han timmar i botaniska trädgårdar fantiserande om världen utanför, säger Anna Salonen som tillsammans med Alvin Marelius, Danial Ali och Ida Jonsson har producerat en av de två filmer som har lanserats.



– Vi valde att utmana en trend där varumärken visar transparens, det "fula blir det fina" som man har sett starkt hos bla. Balenciaga och Vetements. Dock tar dem det inte hela vägen genom att låta smala unga modeller vara ansiktena utåt, och i och med att skomodellen fyllde 5 kändes det relevant att ha ett barnkalas där modellerna fick helt fria händer att gå loss utan att vi sa till vad de skulle göra, till och med när en av dem tryckte en tårta i ansikte, säger Madeleine Richter och Martina Ståhl Rohdin, kreatörerna bakom det andra konceptet i en kommentar.


Dela sidan: