Dela sidan:

Skara Sommarland, Arena Skövde Äventyrsbad, Läckö Slott, Karlsborgs Fästning och Göta kanal – fem västsvenska attraktioner som Turistrådet Sverige vill öka besöksflödet till.

Sedan fem år tillbaka har några av Skaraborgs största besöksmål samlats under namnet Västgötaturen. I år väljer de att för första gången använda sig av reklam via MTR Express. Utöver den folieradetågvagnen kommer kampanjen också synas på tågets insida genom bordsbrickor och broschyrer. Ett nytt huvudmanér för kampanjen har tagits fram av Forsman & Bodenfors Inhouse.

– Min förhoppning är att människor som ser vagnen ska bli nyfikna och dra på smilbanden. Det vore fantastiskt om vi kan sprida leenden hela vägen mellan Göteborg och Stockholm, och sen tillbaka igen säger Sanna Rosén, art director på Forsman & Bodenfors Inhouse i en kommentar.

Turistrådet Västsverige hoppas att kampanjen, som pågår under drygt två månader från mitten av april, kan locka ännu fler barnfamiljer från Sveriges två största städer och få dem att få upp ögonen för Skaraborg som familjeresmål. Förutom MTR-insatsen innefattar kampanjen också kommunikation i sociala kanaler, Adwords-annonsering och nyhetsbrev.

– Många planerar sin familjesemester under den här perioden, och då tror vi att det kan vara en bra idé att med tågens hjälp visa vad Skaraborg har att erbjuda för barnfamiljerna, säger Jennie Renström, kampanjansvarig för den svenska marknaden, Turistrådet Västsverige i en kommentar.


Dela sidan: