Dela sidan:

Betaljätten Visa, är officiell betalningspartner till FIFA och kommer med hjälp av Zlatan Ibrahimovic att aktivera samarbetet kring VM i Ryssland.

– Jag är otroligt stolt över att få jobba tillsammans med ett företag som är världsledande inom betalningar, säger Zlatan Ibrahimović, nytt reklamansikte för Visas kampanj under fotbolls-VM. Jag försöker alltid göra mitt bästa som fotbollsspelare och ett samarbete med Visa representerar verkligen det jag strävar mot att vara – bäst, säger fotbollsstjärnan i ett pressmeddelande. 

Förutom framgångarna på fotbollsplanan, med 33 titlar, har han på senare år börjat lägga allt större fokus på att bygga sitt varumärke. Förutom att vara FN.ambassadör har Zlatan varit ansiktet utåt för flera stora varumärken genom åren. 

Samarbetet med Visa är det tredje reklamavtalet Zlatan Ibrahimovic offentiggjort under våren. I veckorna har Samsung och Bethard presenterat Zlatan som reklamansikte. I det sistnämnda bolaget är han delägare – vilket skapat en stor diskussion i svenska medier.

Han äger också det egna klädvarumärket A-Z som lanserades 2016, samma år som hans egna parfymvarumärke lanserades,

Tidigare i år stod det också klart att han bryter samarbetet med Vitamin Well, ett reklamgig som varade i fyra år.

– Vi har alltid varit förälskade i Zlatans vinnande personlighet och globala framtoning.. Vi är upprymda och glada över samarbetet med Zlatan som ger liv åt vår VM-kampanj och våra innovationer samtidigt som vi når ut till fans över hela världen med vårt budskap 'Everywhere You Want To Be'. säger Lynne Biggar, Chief Marketing and Communications Officer på Visa i en kommentar,

Zlatans samarbete med Visa inleds i maj.



Dela sidan: