Dela sidan:

Förra året valde Plantagen byrån 13 som ny kommunikationsparter. Men samarbetet blev kortvarigt. För nu är det Nord DDB som står bakom spakarna när nya vårkampanjen rullas ut.
– I NORD DDB hittade vi en partner som både kan ta ett helhetsgrepp kring oss nordiskt och vara ett strategiskt bollplank, säger Karolina Åhs, marketing director på Plantagen, i en kommentar.


Kampanjen rullar ut denna vecka på bland annat TV, digitalt, print, utomhus, DR och radiospottar.
– Vi på NORD DDB är superpeppade att jobba med Plantagen av flera skäl. Dels då kategorin växer men bara blir mer och mer konkurrensutsatt, och dels för att Plantagen verkligen är inne i en tid av förändring. Dessutom är vi entusiastiska då det är ett helt integrerat nordiskt uppdrag med såväl strategi, design, digitalt och kommunikation, säger Jacob Sandström på byrån.

Arbetsgrupp:
Plantagen
Karolina Åhs, Marketing Director
Lotta Danckwardt, AD
Maria Karlsson, Digital Marketing Manager Ami Lopedis, Concept Manager
NORD DDB
Nick Christiansen, CD/Senior Copywriter
Petter Monsen, AD
Ulf Fällman Svedlund, Copywriter
Susanne Ytterlid, Account Director
Linda Weissman, Graphic Designer
Jens Welin, Media Strategist
Jacob Sandström, Business Director
Produktionsbolag: House
Regissör: Anders Abrahamsson
Producent: Hanna Ostrowski



Dela sidan: